Leveransvillkor vid köp i butik & via vår återförsäljare

leveranslogga_se.png

Hemleverans till tomtgräns 695 kr, via återförsäljare  

När du köper en vara från Noro är du inte bara garanterad en bra och prisvärd produkt. Du kan dessutom välja hemleverans, från 695 kr. Produkterna levereras normalt sett över hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt speditören aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Speditören aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt kl. 08:00–16:00. Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, alternativt så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Ingen uppbärning eller inbärning sker i samband med leverans. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 4–6 timmar (exempelvis kl. 08:00–12:00 eller 08:00–14:00).

Leveransbegränsningar

Praktiska begränsningar gäller för vissa orter och mindre öar utan fast landförbindelse. I vissa särfall måste alternativa transportbolag användas, exempelvis transporter via sjöfart. Om detta sker så är det beställarens ansvar att godset tas emot av det alternativa transportbolaget samt står för eventuella merkostnader som tillkommer. Vid en eventuellt ny utkörning avtalas detta mellan speditör och kund samt betalas av kund, lokal taxa gäller. Vid hemleveranser ansvarar kunden för att finnas tillgänglig på angiven adress för mottagande av gods vid tidpunkten som överenskommits med distributören. 

Leveransavvikelser orsakad av kund

Vid eventuell avvikelse som är begärd eller orsakad av kund blir alltid kund fullt debiterad för avvikelsen. Den avgift som kund blir debiterad beror på avvikelsens art och omfattning, dock utgår en minimiavgift på 695 kr ex. moms. En avvikelse kan exempelvis vara om transportör blivit hindrad att fullfölja everans och sändningen går tillbaka till transportörens lager. I sådant fall debiteras kund för leveranshinder samt lagerhyra. Om kund önskar att ändra leveransförfogande, exempelvis en leveransadress eller nytt leveransdatum, debiteras kund för administrationsavgift samt eventuell lagerhyra hos transportör.

Att tänka på under leverans

  • När produkterna är på väg till dig på bokat datum kan du inte kontakta chaufför angående din leverans. Bilen kommer inom ditt bokade tidsintervall
  • Du ansvarar för att vara nåbar på telefon och tillgänglig på leveransadressen under ditt bokade tidsintervall. Kan leverans inte utföras och detta beror på mottagaren, alternativt att avbokning sker för sent så tas full debitering ut för frakt och leveranssätt, samt att du debiteras för en ny utkörning.
  • Kontrollera att allt gods som skall levereras har levererats (rätt antal kolli)
  • Kontrollera noggrant att inga produkter är skadade eller smutsiga
  • Saknas det produkter antecknas detta på speditörens fraktsedel
  • Finns det skador på godset eller emballaget måste skadans omfattning kortfattat antecknas på speditörens fraktsedel
  • Skadade varor måste rapporteras till Noro kundsupport senast 3 dagar efter leverans för att ersättning skall kunna erhållas

Bilder på skadan/emballaget skall också bifogas. Rapportering sker antingen via mail: info@noro.se alt. via telefon 035-16 64 30

Transportskador – Kontrollera din vara!

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att omgående göra en anmälan om skadan till Noro kundtjänst. OBS! Det är viktigt att du noggrant kontrollerar försändelsen när den anländer till dig. Du måste notera skadans omfattning kortfattat på speditörens fraktsedel. Alla transportskador måste vara anmälda inom tre dagar. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla den skadade produkten och produktens emballage så att detta kan besiktigas. Ta foto på skadorna och emballaget. Beroende på skadans omfattning sker omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.